BEHÖVER DU REKLAMERA EN VARA?
NÄR DET GÄLLER UTEMÖBLER/GRILLAR
När det kommer till utemöbler eller grillar är det enklast att mejla till oss på mobler@brisak.se. Det vi behöver från dig för att kunna sätta oss in i ditt ärende är:
1. Bild på felet
2. Överblicksbild på varan
3. När det gäller Napoleongrillar: bild på grillens serienummer
4. Bild på kvitto där både inköpsdatum och artikelnummer tydligt syns
5. En kort beskrivning av felet
6. Ditt namn och telefonnummer
Har du svårt att mejla eller vill tala med oss direkt kan du också nå oss på 08-574 102 50 och tryck 5 (växel öppen 9-18 vardagar).
Söker du reservdel till din utemöbel eller grill?
För att kunna hjälpa dig att söka upp en reservdel behöver vi så mycket information från dig som möjligt. Har du kvar kvitto eller vet vilket artikelnummer alt. modellnamn din produkt har är det jättebra. Om inte, kanske du vet ungefär när du köpte din möbel/grill och vilken leverantör det är (t.ex. Brafab eller Landmann). Tar du då även en bild produkten så kanske vi känner igen vilken det är.
Utöver ovanstående behöver vi följande för att kunna leta efter en reservdel:
- bild på reservdelen du behöver
- bild på vart delen vanligtvis sitter
- mått på reservdelen du söker
- kort beskrivning om vad det handlar om: t.ex. ”Behöver en ny skruv till min teakstol”
- ditt namn och telefonnummer
Vi ser helst att du mejlar all information till oss på mobler@brisak.se. I annat fall är du välkommen in till oss vid möbeldisken och prata med oss direkt. I så fall kan det vara bra att ta med dig den trasiga reservdelen när du kommer hit samt att ha förberett med att ta bilder på din möbel/grill ifall du inte vet produktnamnet.
OM DET GÄLLER ANDRA VAROR – Ta med varan och kvitto och gå in till kundtjänst så hjälper de dig.
Om du har frågor ang. reklamation så ring 08-574 10 250 och tryck 5, mån-fred 9-18.